2023, 28 - 29 września, “Kultury muzyki popularnej I: Tożsamości”, referat: „Brzmienie miasta jako nośnik lokalnej tożsamości”, Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej, Kraków, Polska.
2023, 26 - 30 czerwca, “XXII Biennial International Association for the Study of Popular Music International Conference”, referat: “Disco Polo as a Cultural Crisis: Analyzing the Contemporary Narratives About the Genre in Poland”, University of Minnesota, Minneapolis, USA.
2023, 23 - 24 marca, “Media in America, America in Media”, referat: “Halftime shows as Cultural Discourse of America: Image-building and identity formation in performances from 2019 to 2023”, Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, Lublin.
2022, 29 marca - 2 kwietnia, “Transmodern literatures of(f) the limit”, referat: “Native American Voices on the Air: The Case of Minneapolis Public Radio” (razem z dr Rafałem Kusiem), Universidad de Zaragoza, Saragossa.
2021, 20 maja - 20 października, “The President, the Press and the People”, Salzburg Global American Studies Program, Salzburg.
2021, 3 - 5 czerwca, “78-88: Prince, the First Decade: An Interdisciplinary Conference”, referat: "The Evolution of Purple: How the Minneapolis Sound Changed in Its First Decade", Manchester Metropolitan University/SODA/Middle Tennessee State University.
2019, 17 - 19 maja, „MUTE 4: Zmiana”, referat: "Strumień praktyk muzycznych: zmiana dystrybucji muzyki a jej percepcja w XXI wieku", Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
2018, 25 - 27 października, „Codzienność i powszechność muzyki a praktyki popkulturowej edukacji”, referat: "Purpurowe miasto: celebracja muzycznego dziedzictwa miasta Minneapolis", Akademia im. Jakuba z Paradyża, Gorzów Wielkopolski.
2018, 21 - 25 września, „Understanding America in the 21st Century: Culture and Politics.”, Salzburg Global American Studies Program, Salzburg.
2018, 18 - 20 maja, „MUTE 3: Fani, przeboje i sceny”, referat: "Więcej niż muzyka: metodologia badań lokalnych scen muzycznych", Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
2018, 16 - 18 kwietnia, „Prince from Minneapolis”, referat: "How Minneapolis became a sound: an analysis through the examples of Minneapolis", Palm Desert and Seattle., University of Minnesota, Minneapolis.
2017, 25 października, „Salon Naukowy Towarzystwa Doktorantów”, referat: "W całości na żywo. Koncerty jako forma upamiętniania albumów muzycznych", Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
2017, 6 czerwca, „Salon Gigantów Towarzystwa Doktorantów”, referat: "Dźwięki purpury: Prince, Minneapolis i brzmienie miasta", Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
2017, 24 - 6 maja, „Purple Reign: An interdisciplinary conference on the life and legacy of Prince”, referat: The Sound of Purple: Prince and the Development of Minneapolis Sound, University of Salford, Salford.
2016, 16 - 18 listopada, “V Festiwal Kultury Kanadyjskiej: Ikony i symbole Kanady”, referat: "Symbol vs antisymbol: Justin Bieber and Canada", Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
2016, 26 października, „Salon Naukowy Towarzystwa Doktorantów”, referat: "Brzmienie miasta: charakterystyczne lokalne sceny muzyczne w USA i ich specyfika", Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
2016, 30 - 31 maja, „Komiks Kon: Reprezentacja mniejszości w komiksie”, referat: "Racism in the Time of Apocalypse: Racial Approach in the Walking Dead TV Adaptation", Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
2016, 20 - 22 maja, „MUTE: Popular Music Studies (Muzyka, Uniwersytet, Technologia Emocje)”, referat: "Rola muzykoznawstwa w badaniach amerykanistycznych", Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
2016, 19 - 21 maja, “Canada and war/Le Canada et les guerres”, referat: "War of 2112: portrayal of American-Canadian futuristic war in We Stand On Guard comic book", Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń.
2016, 14 maja, „Czas wojny, czas pokoju: Stany Zjednoczone Ameryki od niepodległości do współczesności”, referat: "The Blues Had Babies: rola bluesa w historii muzyki rozrywkowej", Uniwersytet w Białymstoku, Białystok.
2016, 27 - 29 kwietnia, „VIII Dni Kultury Amerykańskiej: Kreując USA. Filmy w historii, kulturze, społeczeństwie USA”, referat: "Briefcase Full of Blues: The Blues Brothers Movie as a Metaphor of Music Genre", Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
2016, 26 kwietnia, „American Day”, referat: "Suburban War: Arcade Fire’s Vision of Suburban Areas in The Suburbs" LP, Uniwersytet Wrocławski, Wrocław.
2016, 10 March, “Kultura rocka 2: słowo – dźwięk – performance”, referat: "Jak brzmi pustynia: kulturowa analiza desert rocka jako istoty brzmienia miasta Palm Desert", Uniwersytet Mikołaja Kopernika, Toruń.
2015, 9 - 11 grudnia, „Ukryte w kulturze”, referat: "Muzyka jawnie ukryta. Analiza funkcjonowania ukrytych utworów we współczesnej muzyce rozrywkowej", Uniwersytet Warszawski, Warszawa.
2015, 28 - 29 listopada, „Dyskurs oswojony. Nauka w zwierciadle (pop)kultury”, referat: "Dead Inside: Analiza wizerunku naukowców w świecie The Walking Dead", Uniwersytet Jagielloński, Kraków
2015, 21 - 22 listopada, „To jest skandal! Strategie skandalu w kulturze współczesnej”, referat: „Rage Against the Machine vs Simon Cowell, czyli jak zdobyć pierwsze miejsce na świątecznych listach przebojów przeklinając 17 razy”, Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
2015, 18 - 20 listopada, „IV Festiwal Kultury Kanadyjskiej: Kanada a świat”, referat: America Jr.: Canada’s Image in the Simpsons, Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
2015, 22 - 24 kwietnia, „VII Dni Kultury Amerykańskiej: Wojna po amerykańsku”, referat: Dwa plemiona: Wizja III wojny światowej w tekstach kultury powstałych w latach urzędowania Ronalda Reagana, Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
2015, 13 kwietnia, „Research Symposium”, referat: Say Yes! to Michigan: the Image of the State of Michigan and Its Construction in Sufjan Stevens’s Album ‘Michigan’, Dickinson College, Carlisle.
2014, 24 października, “Leonard Cohen – national conference focusing on Leonard Cohen’s life and work”, referat: Death of a Ladies’ Man: This is Punk Rock!, or How Leonard Cohen Lost Control, Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
2014, 6 czerwca, “Czas wojny, czas pokoju: Stany Zjednoczone Ameryki w XX i XXI wieku”, referat: Wyborcza ścieżka dźwiękowa. Wykorzystanie muzyki w amerykańskich kampaniach prezydenckich lat 1824-2012, Uniwersytet w Białymstoku, Białystok.
2014, 24 - 25 maja, „W poszukiwaniu tożsamości. Synkretyzm nowego świata”, referat: Synkretyzm w amerykańskiej muzyce rozrywkowej na przykładzie zydexco, western swing i rap rocka, Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
2014, 14 kwietnia, „Spotkania z gatunkami: musical”, referat: Rock Musical, Rock Opera i Concept Album: Rock jako gatunek zawieszony między filmem, muzyką, a teatrem, Uniwersytet Łódzki, Łódź.
2014, 2 - 4 kwietnia, „VI Dni Kultury Amerykańskiej: Amerykańskie Południe”, referat: Grand Ole Opry. Historia i wpływ programu, który rozsławił muzykę country, Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
2013, 26 - 27 kwietnia, „Przeszłość i teraźniejszość Ameryki Północnej wobec wyzwań i dynamiki zmian współczesnego świata”, referat: Muzyczne imperium: analiza dominacji USA w światowej muzyce rozrywkowej XXI wieku, Uniwersytet Toruński, Toruń.
2013, 15 - 19 kwietnia, „V Dni Kultury Amerykańskiej: Kennedy”, referat: Trzy wizje zamachu: muzyczna interpretacja zamachu na JFK, Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
2012, 6 grudnia, „Make the Beatles Alive Again!”, referat: Mała pomoc przyjaciół: przebieg i skutki rywalizacji the Beatles z the Beach Boys w latach 1965-1967, Uniwersytet Śląski, Katowice.
2012, 12 - 7 listopada, „Festiwal Kultury Kanadyjskiej: O Western Canada”, referat: Co słychać w Vancouver? Próba zdefiniowania brzmienia miasta, Uniwersytet Jagielloński, Kraków.
2012, 26 - 27 kwietnia, „IV Dni Kultury Amerykańskiej: I Left My Heart in San Francisco”, referat: San Francisco Sound: charakterystyka i znaczenie, Uniwersytet Jagielloński, Kraków.